VARÁZSHÍD ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ

 

2017 szeptemberétől az országban egyedülálló módon, iskola-előkészítő óvodai évfolyamot indított a Kincsem Sziget Óvoda tagóvodájaként a Varázshíd Iskola-előkészítő. Bizonyított tény, hogy a gyermekek fejlettsége a 6. életév környékén, az iskolakezdés előtt akár 3-4 év különbséget is mutathat. Ez azt jelenti, hogy szükség van arra, hogy foglalkozzunk a gyerekekkel, számukra, a használható tudást és a lehetőségeket megadjuk.

Ez az egy év egy olyan választási lehetőség a családoknak, ahol gyermeküket egy olyan „nulladik évfolyamba” íratják, ahol személyiségük értelmi, érzelmi és testi fejlettségük biztonságot és stabilitás kap. Az iskola előkészítő évfolyam célja az átmenet biztosítása, az óvoda és az iskola között. Olyan készségek és képességek megalapozása, mélyítése, melyek a sikeres iskolakezdéshez és a boldog önbizalommal és önbecsüléssel teli, kreatív, önálló, boldog gyermekkorhoz vezetnek. 

 

 

mit nyújtunk, mint intézmény?

mit nyújt az iskola-előkészítő a gyermekek számára?

 

Mivel ad ez többet, mint egy óvodai év?

Projektalapú oktatás

Ez valami misztikus dolognak tűnhet, pedig nem az! Egyszerűen csak témákra osztjuk fel az évet, és ezeken a témákon haladunk a megfelelő ütemben. Ezek a témák természetesen egymásra épülnek és illeszkednek az évszakokhoz, ünnepekhez. A projekt alapú, tömbösített foglalkozások már az iskolára hangolják a gyereket, a foglalkozásokon a kooperatív, közös munkák kerülnek előtérbe. A csapatmunka felelősségvállalásra sarkallja a gyereket, kialakul benne az érzés, hogy „meg kell csinálnom”, hiszen nem hagyhatja cserben a társait. A hosszabb-rövidebb ideig tartó foglalkozásokon pedig átadásra kerül az ismeretanyag!

Írás előkészítés

Megkezdődik az írás előkészítés, játékos formában, anélkül, hogy a gyerekek betűket írnának vagy rajzolnának. Külön figyelmet fordítunk a helyes ceruza tartásra, hogy színezésnél vonalban maradjanak, biztosan kiderüljön, hogy melyik a gyermek domináns keze.

Beszélgető kör

A napot reggeli beszélgető körökkel indítják, melyben a gyerekek kommunikációs készségeinek fejlesztése zajlik majd indirekt formában. Meg kell szólaltatni a gyereket, hogy merjen beszélni gondolatairól, érzéseiről.

Mozgáskultúra kialakítása

Biztosan sok szülőnek ismerős a testnevelés órákról, az „osztály állj, lép, zár”, de abba már talán kevesen gondolunk bele, hogy ez a frázis a katonaságból ered. Nos, mi nem ebben a szellemben kívánjuk a gyerekeket nevelni. Szakértők által kidolgozott junior mozgásprogramunk olyan tartásjavító, vázrendszer-erősítő játékos gyakorlatokra épül, mellyel a gyermek gerincproblémái, sportsérülései jó eséllyel elkerülhetőek, megelőzhetőek. Fakultatív sport foglalkozásaink pedig lehetőséget nyújtanak, hogy minden gyerek a számára kedvelt sportban érjen el sikereket (foci, jóga, sakk, stb.).

Erkölcsi nevelés

Beépítésre kerülnek a tantervbe az erkölcsi nevelés alappillérei: illem, etika, normakövetés, játékos foglalkozások keretein belül. Kihalóban vannak a „Tiszteletem!”, „Kezeit csókolom!” köszönések, nincsen következménye annak, ha a gyermek hazudik, és az sem igazán divatos dolog manapság, hogy elismerjük „hibáztam” és ezért bocsánatot kérjünk. Ezeket az alapvető értékeket célunk visszavezetni a társadalomba! A gyerekek még nagyon befogadóak, ezt ebben az életkorban, mesés történeteken keresztül a legegyszerűbb átadni. Célkitűzésünk alapja: http://www.varazsborond.hu/

Informatika szerepe a nevelésben

Tudjuk, hogy egy gyermek számára a számítógép milyen veszélyeket rejt. Gondoljunk csak internetes bűnözésekre, csalásokra. Nem feltétlen jelent megoldást a 21. században, ha a gyermeknek a számítógép használatát megtiltjuk. Ellenkezőleg, meg kell tanítani neki jól használni. Iskolai programunk része a modern informatikai eszközök (programok, applikációk) használata, a programozás logikájának elsajátítása. Tapasztalataink alapján egy 9-10 éves gyermek már önálló programot is képes írni, mellyel már óriási előnnyel indul az életben, mi ennek az alapját szeretnénk letenni.

Külső programjaink

Bábszínház, múzeum, sportesemények, melyek tágítják és színesítik gyermekeink látókörét. Minden ilyen kirándulás a megismerés, felfedezés élményét nyújtja, legyen az egy pénzverő látogatása, vagy éppen egy almaszüret. Külső programjaink tapasztalatai természetesen beleépülnek projekt heteinkbe, szakköreinkbe, sőt erre épülve további foglalkozások kerülnek megtartásra, mint kenyérsütés, lekvár főzés, barkácsolás. Fontosnak tarjuk, hogy a gyerekek a kulturális és történelmi hagyományainkkal, azok eredetével is szorosabban megismerkedjenek. Szeretnénk játékosan bevezetni őket a munka és pénz világába, szeretnénk, hogy konkrét szakmákkal is találkozzanak a nulladikosok.

Szakmaiságunk

Kezdetét veszi a kognitív képességek megalapozása (figyelem, megfigyelőképesség, érzékelés-észlelés emlékezet, gondolkodási funkciók fejlesztése), sor kerül a tanulás módszertannal való megismertetetésre (vizuális, auditív tanulási technikák bevonása játékos formában), nagy hangsúlyt kap az alapkészségek fejlesztése.  

 

amit nem ad

Írni, olvasni es számolni sem tanítjuk meg őket direkt módon, ezt meghagyjuk az első osztály számára

Honnan tudom, hogy ez biztosan jó lesz a gyermekemnek?

Ahogy az életben sok mindenre, úgy erre sincs garancia, hiszen minden gyermek más, de nyílt napjaink február közepétől indulnak, ezek támpontot jelenthetnek minden szülő számára. Ezek pontos időpontját hamarosan közzétesszük.

 

bárhonnan fogadunk gyermekeket?

Természetesen. Célunk egy magas szintű, hatékony iskolai előkészítő indítása, ahová állami és magánóvodákból egyaránt várunk gyerekeket.