VARÁZSHÍD ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ
2017 szeptemberétől az országban egyedülálló módon, iskola-előkészítő óvodai évfolyamot indított a Kincsem Sziget Óvoda tagóvodájaként a Varázshíd Iskola-előkészítő. Bizonyított tény, hogy a gyermekek fejlettsége a 6. életév környékén, az iskolakezdés előtt akár 3-4 év különbséget is mutathat. Ez azt jelenti, hogy szükség van arra, hogy foglalkozzunk a gyerekekkel, számukra, a használható tudást és a lehetőségeket megadjuk.
Ez az egy év egy olyan választási lehetőség a családoknak, ahol gyermeküket egy olyan „nulladik évfolyamba” íratják, ahol személyiségük értelmi, érzelmi és testi fejlettségük biztonságot és stabilitás kap. Az iskola előkészítő évfolyam célja az átmenet biztosítása, az óvoda és az iskola között. Olyan készségek és képességek megalapozása, mélyítése, melyek a sikeres iskolakezdéshez és a boldog önbizalommal és önbecsüléssel teli, kreatív, önálló, boldog gyermekkorhoz vezetnek.
mit nyújtunk, mint intézmény?
- Magasan képzett pedagógusaink, több diplomával rendelkeznek, és a modern tanulási technikákat és módszereket elméleti és gyakorlati szinten is ismerik
- Tágas, modern csoportszobákat, hogy a gyerekek kényelmesen elférjenek, és sok hasznos tevékenységben részesüljenek
- Tornatermet a rendszeres mozgásért, hogy a fejlődésüknek és mozgásigényüknek semmi se szabhasson határt
- Modern játékokkal kialakított játszóteret, hogy a gyermekek a kint töltött játékidőt is élvezetesen tölthessék, és szabadon játszhassanak
- 16-18 fős csoportokat, a megfelelő minőségű és mennyiségű egyéni foglalkozásokért, és törődésért
- 2 fő óvodapedagógus mellett 1 fő tanító és 1 fő dajka vesz részt a nevelésben csoportonként, hogy az átmenetet tényleg segítsük
- Védett, akkreditált pedagógiai program, melyhez olyan szakemberek adják tudásukat, mint Bábosik István, az ELTE neveléstudományi professzora, valamint a gyakorlatot pedig, több éve sikeresen kipróbált és alkalmazó pedagógusok teszik hozzá
mit nyújt az iskola-előkészítő a gyermekek számára?
- Az alapkészségek (kognitív készségek-mozgás-beszéd-szociális készségek) megalapozása és mélyítése, melyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez
- A kommunikációs készség megalapozását, napi beszélgető körökkel
- Olvasási készség megalapozását, mesék és olvasó feladatokkal
- Írás előkészítő foglalkozásokat, a sikeres iskolai írástudásért
- Matematikai, számlálási készségek mélyítése
- Tanulás módszerek megismerését, megalapozását és a hozzá kapcsolódó használható tudást, hogy az iskolai tanulás zökkenőmentes legyen
- Tevékenykedtető, csoportos és egyéni foglakozásokat, a motivált, önálló gyermeki tudásért és szociális érettségért
- Témakörök köré csoportosított ismeretanyagot, az átfogó gondolkodásért
- Napi szintű angol foglalkozásokat, idegen nyelvi pedagógussal, hogy érdekeit, és álláspontját megértsék külföldi emberek is
- Egészséges életmódra nevelést
- Sokszínű, változatos kirándulásokat, szabadban tölthető tevékenységeket, múzeumlátogatást, a világ széleskörű látásmódjáért
- Sok-sok mozgást, játékosan, vízben és szárazföldön egyaránt, Tanodánk részére kidolgozott programmal, a testi-értelmi érettségért
- Fakultatív programok közül is választhatnak a gyerekek (judo, tánc, színház, sakk, zenei alap) hogy megtalálja a számára fontos szabadidős tevékenységet, és barátokat
- Táborokat a nyári időszakra (tervek szerint, sport táborok, lego táborok,) csapatszellem és csoportmunka kialakításáért
Mivel ad ez többet, mint egy óvodai év?
Projektalapú oktatás
Ez valami misztikus dolognak tűnhet, pedig nem az! Egyszerűen csak témákra osztjuk fel az évet, és ezeken a témákon haladunk a megfelelő ütemben. Ezek a témák természetesen egymásra épülnek és illeszkednek az évszakokhoz, ünnepekhez. A projekt alapú, tömbösített foglalkozások már az iskolára hangolják a gyereket, a foglalkozásokon a kooperatív, közös munkák kerülnek előtérbe. A csapatmunka felelősségvállalásra sarkallja a gyereket, kialakul benne az érzés, hogy „meg kell csinálnom”, hiszen nem hagyhatja cserben a társait. A hosszabb-rövidebb ideig tartó foglalkozásokon pedig átadásra kerül az ismeretanyag!
Írás előkészítés
Megkezdődik az írás előkészítés, játékos formában, anélkül, hogy a gyerekek betűket írnának vagy rajzolnának. Külön figyelmet fordítunk a helyes ceruza tartásra, hogy színezésnél vonalban maradjanak, biztosan kiderüljön, hogy melyik a gyermek domináns keze.
Beszélgető kör
A napot reggeli beszélgető körökkel indítják, melyben a gyerekek kommunikációs készségeinek fejlesztése zajlik majd indirekt formában. Meg kell szólaltatni a gyereket, hogy merjen beszélni gondolatairól, érzéseiről.
Mozgáskultúra kialakítása
Biztosan sok szülőnek ismerős a testnevelés órákról, az „osztály állj, lép, zár”, de abba már talán kevesen gondolunk bele, hogy ez a frázis a katonaságból ered. Nos, mi nem ebben a szellemben kívánjuk a gyerekeket nevelni. Szakértők által kidolgozott junior mozgásprogramunk olyan tartásjavító, vázrendszer-erősítő játékos gyakorlatokra épül, mellyel a gyermek gerincproblémái, sportsérülései jó eséllyel elkerülhetőek, megelőzhetőek. Fakultatív sport foglalkozásaink pedig lehetőséget nyújtanak, hogy minden gyerek a számára kedvelt sportban érjen el sikereket (foci, jóga, sakk, stb.).
Erkölcsi nevelés
Beépítésre kerülnek a tantervbe az erkölcsi nevelés alappillérei: illem, etika, normakövetés, játékos foglalkozások keretein belül. Kihalóban vannak a „Tiszteletem!”, „Kezeit csókolom!” köszönések, nincsen következménye annak, ha a gyermek hazudik, és az sem igazán divatos dolog manapság, hogy elismerjük „hibáztam” és ezért bocsánatot kérjünk. Ezeket az alapvető értékeket célunk visszavezetni a társadalomba! A gyerekek még nagyon befogadóak, ezt ebben az életkorban, mesés történeteken keresztül a legegyszerűbb átadni. Célkitűzésünk alapja: http://www.varazsborond.hu/
Informatika szerepe a nevelésben
Tudjuk, hogy egy gyermek számára a számítógép milyen veszélyeket rejt. Gondoljunk csak internetes bűnözésekre, csalásokra. Nem feltétlen jelent megoldást a 21. században, ha a gyermeknek a számítógép használatát megtiltjuk. Ellenkezőleg, meg kell tanítani neki jól használni. Iskolai programunk része a modern informatikai eszközök (programok, applikációk) használata, a programozás logikájának elsajátítása. Tapasztalataink alapján egy 9-10 éves gyermek már önálló programot is képes írni, mellyel már óriási előnnyel indul az életben, mi ennek az alapját szeretnénk letenni.
Külső programjaink
Bábszínház, múzeum, sportesemények, melyek tágítják és színesítik gyermekeink látókörét. Minden ilyen kirándulás a megismerés, felfedezés élményét nyújtja, legyen az egy pénzverő látogatása, vagy éppen egy almaszüret. Külső programjaink tapasztalatai természetesen beleépülnek projekt heteinkbe, szakköreinkbe, sőt erre épülve további foglalkozások kerülnek megtartásra, mint kenyérsütés, lekvár főzés, barkácsolás. Fontosnak tarjuk, hogy a gyerekek a kulturális és történelmi hagyományainkkal, azok eredetével is szorosabban megismerkedjenek. Szeretnénk játékosan bevezetni őket a munka és pénz világába, szeretnénk, hogy konkrét szakmákkal is találkozzanak a nulladikosok.
Szakmaiságunk
Kezdetét veszi a kognitív képességek megalapozása (figyelem, megfigyelőképesség, érzékelés-észlelés emlékezet, gondolkodási funkciók fejlesztése), sor kerül a tanulás módszertannal való megismertetetésre (vizuális, auditív tanulási technikák bevonása játékos formában), nagy hangsúlyt kap az alapkészségek fejlesztése.
amit nem ad
Írni, olvasni es számolni sem tanítjuk meg őket direkt módon, ezt meghagyjuk az első osztály számára
Honnan tudom, hogy ez biztosan jó lesz a gyermekemnek?
Ahogy az életben sok mindenre, úgy erre sincs garancia, hiszen minden gyermek más, de nyílt napjaink február közepétől indulnak, ezek támpontot jelenthetnek minden szülő számára. Ezek pontos időpontját hamarosan közzétesszük.
bárhonnan fogadunk gyermekeket?
Természetesen. Célunk egy magas szintű, hatékony iskolai előkészítő indítása, ahová állami és magánóvodákból egyaránt várunk gyerekeket.