A GIMNÁZIUM ALAPINFORMÁCIÓI

 

 

 

AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSA

 

Milyen lesz az idegennyelv-oktatás a KONELI Alapítványi Gimnáziumban?

A KONELI Alapítványi Gimnázium valamennyi évfolyamán az angol nyelv lesz az első idegen nyelv. A második idegen nyelv a német, francia, spanyol, olasz, kínai és orosz nyelvek közül kerül kiválasztásra igényfelmérés alapján.
Mind az első, mind a második idegen nyelv oktatása heti 5 tanórában fog megvalósulni.
A gimnázium pedagógiai programja kimeneti követelményként minimum egy középfokú és minimum egy alapfokú nyelvvizsga meglétét fogalmazza meg.

 

AZ OKTATÁS KIEMELT TERÜLETEI

 

Melyek lesznek az oktatás kiemelt területei a KONELI Alapítványi Gimnáziumban?

A KONELI Alapítványi Gimnáziumban a Nemzeti Alaptantervet figyelembe véve mind a négy évfolyam során kiemelt szerepet fog kapni az angol nyelv és a második idegen nyelv emelt szintű oktatása. Mellettük szintén emelt óraszámban fog megvalósulni minden évfolyamon az iskola egyediségét jelentő vállalkozási és menedzsment tantárgyak tanítása is. Az utolsó két évfolyamon (11-12. évfolyam) a társadalomtudományi tantárgyak és a munkaerőpiac megismerése kerül a középpontba, illetve az érettségi- és egyetemi felkészítő kurzusok válnak meghatározóvá.

 

AZ OKTATÁS NAPIRENDJE

 

Milyen lesz az oktatás napirendje a KONELI Alapítványi Gimnáziumban?

A KONELI Alapítványi Gimnáziumban 8.30-kor kezdődik a tanítás. Az első tanóra előtt minden osztályban egy negyedórás orientációs beszélgetésre kerül sor, melyet tömbösített (90 perces) és hagyományos hosszúságú (45 perces) tanórák követnek. Az órák között hosszabb (20 perces) és rövidebb (10 perces) szünetek teszik lehetővé a tanulók felfrissülését. Az ebédidő minden tanuló számára egységesen 30 perc. A délutáni időszakban a tanórák mellett „mentorált ismeretfeldolgozó foglalkozások” kerülnek megtartásra. 15 óra után kerülnek sorra az egyéni érdeklődést tükröző, tehetséggondozó szerepet is betöltő szabadon választott művészeti-, tudományos- és sportfoglalkozások.

 

AZ ELVÁRT TANULÓI KÉPESSÉGEK

 

Milyen tanulók jelentkezését várjuk a KONELI Alapítványi Gimnáziumba?

A KONELI Alapítványi Gimnáziumba elsősorban olyan tanulók jelentkezését várjuk, akik motiváltak az ismeretszerzés iránt, és akik már eddigi tanulmányaik során is bizonyították, hogy tehetségesek, nyitottak, érdeklődők a világ dolgai iránt. Fontos továbbá hogy a hozzánk jelentkező tanulók rendelkezzenek életkoruknak megfelelő célokkalkiemelt érdeklődést mutassanak a gazdasági-, a vállalkozási- és a vezetői ismeretek iránt, valamint tartsák fontosnak a közösségi értékeket és maguk is képesek legyenek gazdagítani azt. Fontos hangsúlyozni azt is, hogy a család és az intézmény csak együtt tud eredményes lenni, ezért kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a szülők a középiskola teljes időszaka alatt erősítsék gyermekeikben ezeket az értékeket, és támogassák őket a KONELI alapértékeinek maximális elsajátításában.

 

A TANULÓK FELVÉTELE

 

Hogyan történik a tanulók felvétele a KONELI Alapítványi Gimnáziumba?

A KONELI Alapítványi Gimnázium első  évfolyamába (azaz az induló 9. osztályába) jelentkezni egy előjelentkezési lap kitöltésével és a koneli.iskola@gmail.com e-mail címre történő beküldésével van lehetőség. Az előjelentkezési lapot beküldő tanulók meghallgatására és szüleikkel való beszélgetésre időpontegyeztetés alapján kerül majd sor. A felvételi meghallgatások és beszélgetések után értesítjük a tanulókat és a szülőket arról, hogy a tanulót az intézmény fel kívánja-e venni. A felvételt nyert tanulókat a gimnázium a működési engedély kézhezvételét követően tudja majd hivatalosan felvenni. Terveink szerint felvételi eljárást első alkalommal 2026 tavaszán fogunk tartani.

 

A GIMNÁZIUMI FELVÉTELI ANYAGA

 

Mik lesznek a felvételi követelmények a KONELI Alapítványi Gimnáziumban?

A KONELI Alapítványi Gimnázium a tanulók felvételét szóbeli és írásbeli készségfelméréshez és a jelentkező személyiségének megismeréséhez köti. A készségfelmérés hossza 45 perc lesz, melyben először az írásbeli feladatok megoldására kerül sor, majd 15 percnyi pihenő után következik a kb. 30-40 perces szóbeli rész, amelynek záró eleme a tanulóval történő beszélgetés. Mind az írásbeli, mind a szóbeli készségfelmérés szövegértési és logikai feladatok megoldását jelenti. A tanulóval történő beszélgetés során a tanuló egyéni sajátosságait (pl. érdeklődési körét, célorientáltságát, nyitottságát, kapcsolatteremtő készségét, stb.) vesszük figyelembe.

Az írásbeli és szóbeli felvételi feladatait a 8. osztályos kompetenciamérések nyilvánosan is elérhető feladatai alapján állítjuk össze. Ehhez a 2014/15-ös és a 2018/19-es tanév közötti időszak méréséhez alkalmazott matematikai és szövegértési feladatlapokat használjuk majd fel. A feladatlapok és azok megoldókulcsai az linken érhetők el:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/feladatsorok